Gå videre til hovedindholdet

Travlhed og sjov i Californien

Hejsa Allesammen

Så har jeg endelig fået lidt tid igen. Man skal ikke komme her og tro at bare fordi man er i Californien at man så har alt den tid i verden man ville ønske man havde. Jeg har haft nogle travle sidste uger med Midterm eksamener. Har haft to hvoraf en af dem var rimelig ligetil men i et af de andre fag hev det godt lidt tænder ud (dog ikke anderledes end derhjemme, men alligevel hårdt og ikke sjovt). Men fik da afleveret og nu kan der slappes lige igen inden eksamens ræset formodentlig begynder.

Men ja hvad har jeg oplevet her på det sidste. Det er jo ved at være længe siden at jeg har fået opdateret bloggen (ved godt jeg siger det hver gang, men der er desværre noget om snakket). Tiden flyver afsted herovre. Hmm jeg kommer sikkert til at rode rundt i mine oplevelser, men prøver at huske tilbage på hvad jeg egentlig har  lavet. Der har været rigtig meget skole (kedeligt), men ud over det så har jeg virkelig fået nogen gode venner på skolen nu også . Vi er en lille gruppe på 4 (to amerikanere og en australier) som jeg arbejder godt sammen med og da vi endelig havde fået afleveret vores projekt her forleden fejrede vi det med en øl. Så det var lidt ligesom at være hjemme hos tøserne igen ;) Men dog stadig ikke det samme.

Efter Anine forlod mig i oktober gik der små fjorten dage, hvor jeg vel egentlig ikke lavede det store andet end at gå i skole og have det sjovt med mine venner (en masse byturer). De har et kæmpe outlet center nede ved den mexikanske grænse som jeg har været nede ved og shoppe lidt - har for første gang fået mig et par converse sko. Synes faktisk de er ret fede. Jeg har set en del til min nabo Morgan og også Pete og så nogle danske venner. Det er super hyggeligt. Har virkelig ikke rigtig oplevet noget andet end byturer :).

Men så kom min kære familie (eller noget af den) fjorten dage efter Anine var taget afsted. Det var meget rart at se nogle mennesker hjemmefra igen, så det var helt sikkert dejligt. De brugte de første par dage alene siden jeg skulle i skole, men om fredagen tog vi på "roadtrip" mod grand canyon. Vi kørte først østpå ind mod Arizona hvor vi kørte igennem, hvad jeg vil betragte som rigtig ørken. Det var super fedt at køre igennem sandbanker på sandbanker på hver side af vejen. Det bedste af det hele var nok at folk de rent faktisk leger rundt derude på deres motorcross maskiner hvilket så mega grineren ud. Havde man mulighed for det ville det ski være sjovt at prøve. Fra der blev vi stoppet ved stats grænsen hvor far "selvfølgelig" havde sit pas i bagagerummet og ikke inde i bilen. Så vi blev decideret stoppet ;) Ej det var ikke så slemt. Men fra der kørte vi videre op igennem ørkenen og nåede til sidst Kingmann (mener jeg) hvor vi overnattede på et motel/hotel. Den næste dag kørte vi til Grand Canyon - desværre var det lidt overskyet, men man kunne nu stadig godt få oplevelsen af hvor vildt det egentlig er. Det er vildt at se hvordan man rent faktisk får fornnemelsen af hvordan "jorden" er opbygget i lag. Og det er endnu vildere at tænke på at Colorado River har skabt The Grand Canyon.

Nå men nu kommer den mere interressante del af vores tur. Fra det første udsigtspunkt ved Grand Canyon valgte vi at køre videre til det næste via Route 66. Selve ruten er ikke særlig spændende men vi kørte igennem en rimelig skæg/fed (ved ikke hvad jeg skal kalde den) lille by hvor Cecilie tog nogle fede billeder. Den var meget amrikanske anlagt, men et lille hul ude i midten af ingenting. Nå men fra der fandt vi den her lille vej som skulle føre op til den "berømte" skywalk med udsigt ud over Grand Canyon. Der var en vej, som lige pludselig blev til grus. Grus blev til endnu mere grus og smallere vej. Op af bakke og ned af bakke - en enkelt bil eller to der  kommer forbi. Solen begynder så småt at gå ned og vi kører stadig på den her meget mærkelig vej uden vejnavn eller nummer. Det bliver mørkere og mørkere, månen kommer frem, benzinen måler går ned......... hmmm...... vi kører stadig på den her vej som vi ikke ved hvor ender. Vi krydser "point of no return" og ja der er det at det begynder at blive sjovt. Midt i det hele deler vejen sig i to - hmm hvad gør man. Ja vi valgte en vej, men valgte at køre tilbage, valgte derefter den anden vej og endte så tilbage på den første vej igen ;) Så en lille rundtur - de er altid gode. Især når man jo har "MASSER" af benzin ;)

Heldigvis begynder vi efter noget usikkerhed fra alle i bilen om hvor vi mon ender og om der er nok benzin på bilen, at se lys forude.. Noget som kunne ligne to lysmaster (eller hvad man kalder sådan nogle) og jeps.. der var en by. Tror måske vi var en times tid væk fra byen på det tidspunkt og benzinen var stadig lidt for spændende.... Men vi nåede heldigvis frem til denne her meget lille by i midten af ingen ting. Og endte på et motel der hed noget med "the end of Grand Canyon, hvilket det bogstavlig talt var. Motellet var faktisk lukket, men vi endte da med at få et værelse og de ringede ned til den lokale restaurant som lavede lidt mad til os. Fik nogle rigtig gode Rib Eyes Steaks. Rigtig amerikansk faktisk. Og motellet var faktisk ganske fint....
Jeg ville gerne se både solopgang og solnedgang over Grand Canyon og solnedgangen havde vi på sin vis fået da vi kørte gennem Grand Canyon sent om aftenen, så jeg overtalte de gamle og Cille til at stå tidlig op og køre ned til et sted de lokale havde foreslået. Her så vi solen stå op hvilket var rigtig flot. Det var ikke helt med udsigt ud over Grand Canyon, men istedet med udsigt ud over hvor Colorado river kommer ud... Så det var virkelig flot. Men en vellykket tur til Grand Canyon trods noget usikkerhed på lidt for spændende veje ;)

Fra Grand Canyon tog vi til Hoover Damm, hvilket er et noget imponerende bygningsværk. Det er samtidig også lidt sjovt at står man på den ene side af Hoover Damm så er man i Arizona, mens går man to skridt er man i Nevada. Hoover Damm er hurtigt set, men synes da bestemt det var det værd :)  Jeg var desværre bare lidt syg/sløj på hele turen, og endte vist nok med at få smittet det meste af familien - sorry ;)

Næste stop på vores "Road trip" var Las Vegas (så min anden tur til Vegas). Det var en noget anderledes oplevelse end sidst jeg var der og på sin vis bedre for vi boede på The Strip, hvilket jeg ikke gjorde første gang. Vi havde booket et værelse på The Mirage, som ligger cirka i midten af The strip. Det var bestemt godt at se vegas og hele the strip (eller mere af den end sidste gang). Vegas skal måske opleves igen, men er nok ikke noget jeg nødvendigvis behøver. Næste gang skal det i hvert fald så være den fulde vegas oplevelse med gambling og byturer. Vegas er bestemt noget for sig.

Da vi kom tilbage til San Diego om mandagen overlod jeg familien til dem selv... De tog til Los Angeles og jeg havde rimelig meget skolearbejde og en Midterm eksamen. Så det var ikke lige det sjoveste for mig, men sådan er det jo. Har accepteret at jeg ikke var på ferie herovre men rent faktisk skulle gå i skole ;) Så den uge lavede jeg vist ikke det store. Da de kom tilbage om fredagen tror jeg det var tog vi ud og spiste hvilket var rigtig hyggeligt. Lørdag var deres sidste rigtige dag her og den brugte jeg mere eller mindre med dem (var dog syg så var nødt til at tage hjem og sove). Om aftenen tog vi til Hodads (et godt burger sted - tror jeg har nævnt det før) og spiste. Det ligger på Ocean Beach hvilket er lidt mere et hippie sted, men egentlig et ret sjovt sted at være når det var halloween weekend. Vi fik i hvert fald oplevet halloween (eller lidt af det) på Ocean Beach og som Cecilie sagde så er det den eneste aften hvor piger kan være klædt i meget lidt tøj uden at det bliver opfattet forkert. Men de går virkelig op i det herovre. Efter jeg havde kørt dem tilbage til deres hotel og sagt farvel endte jeg selv med at komme ud og "lufte" mit eget halloween kostume (og ja det ligner ikke mig at være klædt ud, men man skal jo prøve noget nyt engang imellem) ;) og det blev en ganske sjov aften :) Som alle de andre.

Efterfølgende har jeg har et midterm projekt der har hængt mig langt ud af halsen og det er faktisk først i går og jeg fik det ud af verdenen, så nu begynder dagene at være noget igen. I mellemtiden var jeg dog til Ishockey kamp i Anaheim, hvilket var virkelig fedt. Det er jo så meget større herovre end derhjemme. Jeg så Anaheim Ducks spille mod Pittsburg. Synes selv jeg fik taget nogle gode billeder. og der var de klassiske slåskampe ;) , I pauserne mellem perioderne lavede de der her åndsvage lege på banen hvor tilskuer kommer ned og skal køre rundt på en lille scooter agtig ting og vælte kegler. Virkelig mystisk men meget sjovt at høre kommentarerne til det ;)

Tror vist det er ved at være det for denne gang. I dag har jeg bare slappet ovenpå en stressende uge. Så har bare været ude og shoppe lidt i et outlet center i et sted er hedder Carlsbad og så har jeg lært at stå på skateboard. Troede jeg aldrig jeg skulle prøve, men Morgan havde et skateboard og alle drengene har købt et så tænkte jeg lige så godt kunne prøve det. Endte selvføgelig med at jeg slog mig selv rimelig meget, men kom hurtigt op på hesten igen. og hvis jeg selv skal sige er jeg faktisk slet ikke så ringe til det ;)

Nå men nu kalder lektierne vist.. kan i hygge jer derhjemme allesammen. Savner jer og glæder mig til at se jer igen :)

Krammer

Kommentarer

  1. Hej min snut, det var en ordentlig omgang, men spændende - du kom lidt let hen over ishockey kampen - hvem vandt?

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Lidt opdatering

Hejsa Ja så fik jeg startet lidt mere på min blog. Har lagt nogle billeder ud som pt kører som et diasshow. Hvis i klikker på showet vil i blive ledt til mit webalbum hvor der snart kommer nogle kommentarer (tror jeg nok) til billederne. Det er blandt andet billeder fra down town San Diego, Strandene oppe i La Jolla (området ved Universitetet) og billeder fra Las Vegas (som dog ikke er så gode, men kan få nogle af en af de fyre der var med). Jeg vender snart tilbage

Dedicated to a friend overhere

Since i promised my friend from America to write an english add I am definetly doing it. So if any grammar or anything is wrong then just let it go. Cause right now it is night and i have had couple of drinks so, but not that i am drunk though. So what have I been up to the last couple of days. The most important thing is probably that i finaly got a car. That was kind of a big deal for me cause now I feel more alive, or what you say. I just feel that I can go where I want without thinking on a bus that goes maybe one  or two times every hour and dosen't stop near my place during the weekends. So i can actually buy food now without walking half an hour up a pretty steep hill or having someone driving me. If feels nice to be independent again. But I am actually starting to getting used to staying here. This morning I went running and if I am gonna make that hill downhere (like all the way up in one run) then I will find myself being in better shape than when i left Denmark. So tha

Velkommen til min blog

Hejsa allesammen. Ja så er det jo snart tid til at jeg rejser og på sådan en lidt halv trist regnvejrs dag (selvom solen dog skinner nu) tænkte jeg at jeg lige så godt kunne prøve at oprette en blog - så her er den. Jeg har i det næste halve år tænkt mig at lægge billeder og andre gode historier om mine oplevelser i USA ind på bloggen. Hvis jeg altså får tid, men mon ikke det kan lade sig gøre at holde jer opdateret undervejs. Glæder mig meget til at komme afsted til San Diego, lejligheden er ryddet og lejer overtager torsdag. Så nu handler det bare om at få den sidste lille måned til at gå med venner, familie og andet godt folk der vil se mig inden jeg forlader Danmark :) Kram